€100 KORTING VOOR BOEKINGEN NA 1 JANUARI
€100 KORTING VOOR ASBESTATTEST NA 1 JANUARI

Asbestattest Brugge.

Een asbestattest bij verkoop is in Brugge verplicht voor woningen gebouwd voor 2001.

EPC Brugge, EPC attest Brugge, EPC keuring Brugge, asbestattest Brugge
E

Boek online

Gebruik de knop bovenaan om gemakkelijk online uw afspraak te boeken. Wij zorgen voor de rest.

E

Plaatsbezoek

Voor een asbestinventarisatie maken wij een uitgebreid verslag en nemen we stalen waar nodig. Dit duurt ongeveer 1 à 2 uur.

E

Asbestattest via mail

Na ongeveer een week (afhankelijk van het labo) ontvangt u uw asbestinventarisatie via mail.

Asbestattest Brugge prijs

Dankzij onze ervaren deskundigen kunnen wij asbestinventarisatie in Brugge leveren aan de beste prijs kwaliteit. U wilt een betrouwbare keuring voor uw woning. Daarvoor rekent u best op onze expertise. Wij helpen u op weg.

Wat is het asbestattest?

Een asbestattest is het resultaat van de asbestinventarisatie van een gebouw. Op basis van deze inventarisatie zal de OVAM voor elk gebouw een unieke asbestattest uitvoeren. Dit certificaat geeft informatie over asbest in het gebouw en certificeert dat het asbestveilig is of niet. Het beschrijft materialen of onderdelen die asbest bevatten, de toestand van asbest en hoe asbest veilig kan worden behandeld of verwijderd voor normaal gebruik in gebouwen.

 

Voor wie is een asbestattest in Brugge verplicht?

Indien u uw woning verkoopt en die is gebouwd vóór 2001, dan is vanaf 23 november 2022 een asbestkeuring verplicht. Asbestattesten bevatten informatie over asbest in uw huis en bepalen of uw huis asbesttolerant is.

Vanaf 1 juli 2022 kunt u uw asbestinventarisatie laten doen door een erkend asbestinventaris deskundige. In 2032 moeten alle eigenaren van gebouwen een asbestinspectie ondergaan. Bij verhuur is de asbest gekeurde eigenaar verplicht een kopie te maken voor gebruik door de (nieuwe) huurder.

Waarom is een asbestinventaris in Brugge verplicht?

  • Informeren en beschermen van bouwers en gebruikers (huurders).
  • Identificatie van risicosituaties
  • Maakt selectieve verwijdering van asbesthoudende materialen mogelijk
  • Meer inzicht in bestaande asbestpassiviteit
  • Nuttige informatie voor brandweer en milieudiensten.
  • Vermijding van verborgen gebreken bij overdrachten (verkoop, gebruiksrechten, (…)

Wie maakt de asbestinventaris op?

Voor het verkrijgen van een asbestinventaris dient u een gecertificeerde asbestinventaris professional te raadplegen. Asbestprofessionals gebruiken wettelijke testprocedures om asbestinventarissen te maken.

Hoe wordt een asbestattest in Vlaanderen opgemaakt?

Een asbestinventarisatie wordt altijd gemaakt na inspectie. Een dergelijke test verloopt als volgt.

  • Verkrijg vooraf alle technische informatie met betrekking tot bouwplanning, constructie en geschiedenis.
  • Een deskundige inspecteert het gehele gebouw (gedeeltelijk) ter plaatse.

De lijst met asbeststoffen is gebaseerd op voorkennis, expertise, waarnemingen, monstername en laboratoriumanalyse.

Alle informatie wordt uiteindelijk gebundeld in een rapport.